Komárno - 26.jún 2007, ut.

Naša trieda sa vybrala na výlet posledný týždeň školského roka, a to konkrétne v utorok vyššie uvedeného dátumu. Zraz bol pred školou o 7:45 a samotný odchod o ôsmej ráno. Vyrazili sme takmer načas smerom na Sereď, Šoporňu, Šaľu, Nové Zámky a do Komárna, kde sme dorazili asi o hodinu. Tu sme sa však ešte chvíľu motali po meste, kým sme našli hotel, pri ktorom čakala sprievodkyňa. Autobus hneď vyrazil na okružnú cestu popri hradbách, okolo sútoku Váhu a Dunaja k bratislavskej bráne, čo je zrejme najmenej zdevastovaná časť bývalého mestského opevnenia. Po tejto prehliadke sme sa vybrali na miesto odkiaľ sme zo sprievodkyňou vyrazili, a odtiaľ pešo do centra mesta. Po asi desať minútovej chôdzi sme vyšli priamo na Námestí gen.Klapku, kde sa nachádzala jeho socha a za ňou radnica. Pokračovali sme obhliadkou dvora dôstojníckeho pavilónu niekedy označovaného ako dôstojnícke kasíno. Odtiaľto sme prešli späť na námestie, kde sme sa chvíľu jednotlivo prípadne v skupinkách fotili.
Následne prechádzame do najznámejšej časti Komárna, a to na Nádvorie Európy, kde sa nachádzajú domy architektúrou pripomínajúce rôzne štáty Európy. Tu dostávame aj rozchod asi tak trištvrte hodiny. Väčšina triedy zamierila do miestnych pubov a krčmičiek. Rozchod ubehol akosi rýchlo a už sme vyrazili späť k autobusu. Z Komárna odchádzame asi o dvanástej a nasleduje zdĺhavá cesta po dedinách do Gabčíkova kde máme dohodnutú plavbu loďou.
Prístavisko sa nachádzalo dosť ďaleko za dedinou, kde sa odbočovalo z hlavnej cesty na vedľajšiu, ktorú by som v živote nepovažoval za cestu ku prístavisku lodí, kam smerujú aj české autobusy. Bola to dosť zarastená, plná výmoľov, ledva pre jedno auto. Naša loď sa volala Ondava a prístavisko mala na komárňanskej strane vodného diela. Loď bola dvojposchodová a celkom zachovalá. Rýchlo som si chytil nejaký dobrý flek na zadnej otvorenej časti lode. Plavba bola neveľmi zaujímavá až nezáživná, zaujímavá by mohla byť len pre niekoho, kto ešte loďou nešiel.
Prešli sme asi tak päť kilometrov tam aj späť a o pol piatej už vyrážame na spiatočnú cestu do Trnavy a to cez Dunajskú Stredu, Galantu a po R1 do Trnavy. V Dunajskej Strede sa ešte zastavujeme v Tescu a za časťou Galanty Nebojsou, kde učiteľ zisťuje, že žiactvo vypilo nadmerné množstvo piva a nápojov jemu podobných, a to hlavne v bufetíku na lodi, keďže väčšina z nich čúrala akoby vypili za sud vody.
Do Trnavy sme dorazili bez ďalších komplikácií. Po vysadení väčšina účastníkov výletu smerovala na železničnú stanicu vrátane mňa. Na vlak som ale nešiel pretože vlak mi šiel až o dve hodiny a čas už pokročil. Zavolal som otcovi či môže skôr skončiť v práci a vyzdvihnúť ma. Prišiel asi za hodinku a za chvíľu sme boli doma. Aj keď som už v Komárne bol, odvtedy sa všeličo zmenilo, hlavne nádvorie a pešia zóna, ktorá sa výrazne rozšírila, takže to prekonalo moje očakávania, plavba ma však sklamala, celkove to bol ale zaujímavý výlet.