Cyklo Senec - 27.august 2006, ne.



Úsek 1, Alekšince - Hlohovec (Zentiva)
čas v cieli úseku - 8:33 hod.; dĺžka úseku - 14,44 km; čistý čas jazdy - 0:32:56 hod.
Po tom, čo som dva dni vysedával, keď jedinú moju túru predstavovala cesta vlakom do Nitry na nákup, vyrážam o 7:55 hodín z Alekšiniec opäť na cyklotúru. Výnimočne sa dávam na Hlohovec smerom po hlavnej, cez Rišňovce a Kľačany. Na začiatku mesta som zašiel na pumpu Shell a kúpil proviant. V centre potom v bankomate dobíjam kredit na mobilnom telefóne.

Úsek 2, Hlohovec - Trnava (sídl.Vodáreň)
čas v cieli úseku - 9:37 hod.; dĺžka úseku - 19,5 km; čistý čas jazdy - 0:46:08 hod.
Z Hlohovca pokračujem ponad Váh na Leopoldov, križujem diaľnicu D1 a dostávam sa do Trakovíc. Počasie je presným opakom toho, čo ma sprevádzalo pri poslednej cyklotúre; je jasno, obloha bez jediného obláčika. Postupujem po hlavnej ceste č.61 (tzv.stará cesta) na Bučany, ďalej okolo dvora Oravné a zastavujem až v Tranve pri vodárni.

Úsek 3, Trnava - Senec (centrum)
čas v cieli úseku - 11:17 hod.; dĺžka úseku - 27,71 km; čistý čas jazdy - 1:07:29 hod.
Vmotal som sa do centra mesta, cez hradby prechádzam na Námestie sv.Mikuláša, kde si dávam pauzu. Úzkymi uličkami som potom pokračoval okolo futbalového štadiónu k železničnej stanici a stade na juh, smer Senec. Na periférii mesta zabočujem na veľkú pumpu Slovnaft. Tu som svoj hladný žalúdok musel zasýtiť bagetou a spláchnuť ľadovým čajom.
Za Trnavou míňam fabriku Skloplast a obec Hrnčiarovce nad Parnou a čaká ma dlhý rovný úsek do Cíferu. Za ním vstupujem do bratislavského kraja a prechádzam obcou Kaplna. No a napokon Blatné – minulý rok som tade išiel tiež o tomto čase (teda koncom augusta). Práve skončila omša, húfy ľudí opúšťajú kostol.
Kúsok za touto dedinou prechádzam ponad diaľnicu a vidím Senec. Kedysi to bolo len také bezvýznamné poľnohospodárske mestečko, dnes jeho význam rastie s blízkosťou a významom samotnej Bratislavy. Námestie vyzeralo celkom moderne a kultúrne. Usadil som sa na lavičke oproti historickej budove Tureckého domu, v ktorom dnes sídli nejaká pizzéria a dal si obedňajšiu prestávku. Zavolal som rodinke do Chorvátska, už mali posledný deň, zajtra budem čakať na ich príchod.

Úsek 4, Senec - Sládkovičovo (ČS Slovnaft)
čas v cieli úseku - 12:50 hod.; dĺžka úseku - 23,95 km; čistý čas jazdy - 0:51:19 hod.
Zo Senca odchádzam o 11:18 hodín a postupujem po miestnej komunikácii, len kúsok od známych Slnečných jazier, do Rece, kde som si dal menšiu zachádzku k železničnej zastávke. Sfotil som objekty a vtom okolo prefrčal rýchlik ČD – bol to EuroCity Jaroslav Hašek (Praha – Budapest), ťahala ho ešte modrá gorila.
Nato sa vraciam do dediny a prechádzam do Veľkého Grobu a Pustých Úľan. Všade vôkol mňa je len samá rovina, iba na severe sa črtajú kopčeky Malých Karpát. Pri Sládkovičove sa stáčam na Slovnaft a kupujem nejaké tyčinky (už mi dochádzali).

Úsek 5, Sládkovičovo - Šaľa (hl.ulica pred mostom)
čas v cieli úseku - 13:58 hod.; dĺžka úseku - 21,98 km; čistý čas jazdy - 0:46:49 hod.
Najprv som chcel ísť na Sereď a tam prekročiť Váh, avšak doteraz prejdená vzdialenosť sa mi málila. Rozhodol som sa predĺžiť cestu cez Galantu, ešte predtým som zašiel do centra Sládkovičova – tiež niekdajšie poľnohospodárske mesto, azda jediná pamiatka bol pomník padlým. Kedysi tu bol významný cukrovar, no ten už nefunguje, podobne ako v Šuranoch, Rimavskej Sobote…
Za mestom míňam odbočku na termálne kúpalisko Vincov les, do Galanty vchádzam cez priecestie trate č.133. Hustota dopravy na ceste č.75 (do Nových Zámkov a Šiah) je celkom veľká, od Galanty ďalej slabne. V tomto okresnom meste tiež zastavujem, no nešiel som ďalej na sever, ale znovu som si cestu natiahol až do Šale. Je nedeľa, deň futbalových zápasov – na konci mesta na štadióne ŠK Slovan Galanta drví svojho súpera.
Po trase mám tri dediny – Kajal, Topoľnica, Kráľová nad Váhom, no hlavná cesta ich obchádza. Do Šale vstupujem od severu a zastavujem na konci tej dlhej ulice, tesne pred mostom.

Úsek 6, Šaľa - Nitra (Čermáň, železoobchod Tóth)
čas v cieli úseku - 15:09 hod.; dĺžka úseku - 24,56 km; čistý čas jazdy - 0:55:28 hod.
Znova mením plán cesty. Za Váhom, z Veče nepokračujem na Močenok, ale dole na Trnovec. Pri stanici odbočujem na Nitru a ťahám okolo Dusla Šaľa. Prechádzam cez Riegler, Pereš a Cabaj-Čápor; začína na mňa doliehať únava, no táto cesta nie je až taká kopcovitá, ako som myslel. Predtým som tadeto na bicykli nešiel. Za Cabajom začína najťažší tiahly kopec, stúpanie končí pri osade Nový Cabaj, odtiaľ zjazd na Čermáň (mestská časť Nitry), kde stojím pri železoobchode Tóth.

Úsek 7, Nitra - Alekšince
čas v cieli úseku - 16:38 hod.; dĺžka úseku - 20,88 km; čistý čas jazdy - 0:53:36 hod.
Prechádzam cez celú veľkú Nitru až do centra, ďalej po pešej zóne a na námestí pred divadlom si dávam pauzu na regeneráciu síl. Rozmýšľal som aj, či nevybehnúť na hrad, s bicyklom by to bola premiéra.
Miesto toho som sa dal cez Župné námestie k zimnému štadiónu, prešiel ponad rieku pod Zobor a skrze ďalšie zastavenie na Šindolke (prameň) pokračoval v šľapaní cez Drážovce a Čakajovce. Zo Zbehov andačskými kopcami, okolo Odera a som v Alekšinciach (teda jaksi doma).

Počasie - prevažne polojasno, slnečno, tep.asi 25°C (ráno chladno), bezveterno, okolo NR zväčšovanie oblačnosti, oblačno, veterno
Účastníci - Roland Nádaskay
Poznámky, postrehy -

celk.vzdialenosť celk.čas výletu čistý čas jazdy priemerná rýchlosť max.rýchlosť max.rýchl. miesto
153,02 km 8:43 hod. 5:53:45 hod. 26,31 km/h 58,6 km/h Nitra-Čermáň





MAPA v mierke 1:400 000

Fotodokumentácia (výber):


© Text: Roland Nádaskay, Foto: Roland Nádaskay

HLAVNÁ STRÁNKA
TURISTIKA 2006